Przesunięcie terminu Walnego Zgromadzenia Delegatów

562

Szanowni Państwo,

czuję się zobowiązany do przesunięcia terminu zaplanowanego na 27 czerwca w Boszkowie-Letnisku Sprawozdawczego Walnego Zgromadzenia Delegatów. Powody takiej decyzji przedstawiam poniżej.

  1. Aktualizacja Statutu PZWarc

Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy na wniosek Dyrektora Biura Sportu i Rekreacji m. st. Warszawy przymusił PZWarc do wyeliminowania z treści statutu zapisów zarezerwowanych dla polskich związków sportowych w rozumieniu Ustawy o sporcie. Przygotowanie zaktualizowanego dokumentu zleciłem Kancelarii Tomasza Dauermana. Ponadto poprosiłem o ujęcie w dokumencie następujących zmian, które jako Zarząd uważamy za dobre dla właściwej działalności organizacji:

  • Zmiana reprezentacji do zaciągania zobowiązań majątkowych z aktualnej („Prezes lub Wiceprezes oraz Skarbnik lub Główny Księgowy” na „dwóch członków Zarządu działających łącznie, w tym Prezes lub Wiceprezes”). – chęć zmiany wynika z braku możliwości zawierania umów oraz składania wniosków o finansowanie w razie wakatu na stanowisku Skarbnika oraz Głównego Księgowego, z czym borykamy się od dłuższego czasu. Przez to PZWarc traci możliwości pozyskiwania środków.
  • Możliwość opcjonalnego rozszerzenia Zarządu do 7 Członków. Mowa o sytuacji, w której w ramach Walnego do Zarządu może być wybranych 5-7 Członków. – dochodziły do mnie informacje o chęci pomocy Zarządowi, ale wąski, 5-osobowy Zarząd, odstraszał potencjalną dużą ilością pracy na jednego Członka Zarządu. Dobrym przykładem takiego modelu jest Estońska Federacja Warcabowa, w której rozdzielenie obowiązków na 7 osób przekłada się na płynną i nie tak obciążającą działalność.
  • Wprowadzenie zapisów umożliwiających (w razie zaistnienia konieczności lub potrzeby, nie planujemy tego) członkom Zarządu pobieranie wynagrodzenia. – Taka możliwość istniałaby wyłącznie w razie podjęcia stosownej decyzji przez WZD, nie sam Zarząd. Dodanie takich zapisów może w szczególnych sytuacjach ułatwić Zarządowi i WZD obsadzenie funkcji i zapewnienie kontynuacji działalności PZWarc.

Wprowadzenie powyższych przełożyło się na mocno zmieniony tekst najważniejszego dokumentu naszej organizacji. Uważam, że każdy powinien mieć czas na spokojne zapoznanie się z proponowaną poniżej treścią. Głosowanie aktualizacji Statutu na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Delegatów wymagałoby kolejnych 3 miesięcy.

001_projekt Statutu PZWarc

2. Obowiązek sprawozdawczy Zarządu.

Przyjęta przez WZD w 2023 roku Uchwała zobowiązała Zarząd do przekazania sprawozdań na co najmniej 14 dni przed terminem WZD. Niestety w bieżącej sytuacji Związku odpowiedzialność za część sprawozdawczą, w tym finansową, spoczywa przede wszystkim na mnie. Z tej odpowiedzialności, przytłoczony ilością obowiązków w Związku i poza nim, mimo relatywnie późnego okresu roku, nie dałem rady się należycie wywiązać. Nie zdążyłem też zapewnić Komisji Rewizyjnej wszystkich oczekiwanych informacji i dokumentów, co przełożyło się na utrudnienie im wykonania obowiązków po przeprowadzonej 1 czerwca kontroli.

Stosowne dokumenty przekażę zgodnie z obowiązkiem przed nowym terminem WZD.


 

Nowy termin WZD podam w najbliższych dniach. Na początku lipca planuję organizację spotkania konsultacyjnego w sprawie aktualizacji Statutu, z możliwością poruszenia innych tematów. W sprawach pilnych, które planowaliście Państwo poruszyć w Boszkowie, proszę o wiadomość drogą mailową na adres: damian.reszka@warcaby.pl. Przepraszam za zaistniałe niedogodności.

Z wyrazami szacunku,

Damian Reszka
Prezes PZWarc